Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem chtěl vyhodit Vokna z vokna.

Předem upozorňuji, že o počítačích toho vím pramálo. Odborník by řekl nic. Ale od té doby, co mi vysvětlili, že počítač umí víc, než jen počítat, což jsem se, vzhledem k názvu, mylně domníval, už jsem několik počítačů měl. A naučil jsem se je uživatelsky obsluhovat (doufám, že to je ten správný odborný výraz). Naučil jsem se počítač nejen spustit – tím knoflíkem vpředu,  ale i vypnout – to je jednodušší, to se vytáhne ten  kabel ze zásuvky. A taky jsem se naučil něco na něm napsat aby to v něm zůstalo zapsané a umím si přečíst poštu v e-mailu, jakmile se mi podaří najít heslo. A ještě si na počítači upravuji fotky K tomu účelu mi odborníci namontovali zvláštní programy. Pro jistotu mám tři.

 

Takže můj vztah k počítačům je v podstatě kladný. Teda byl. Dokud jsem neměl na obrazovce fotku, kterou jsem se už dvě hodiny marně pokoušel vylepšit. Ta fotka najednou zmizela a místo ní se objevil nápis „Instalují se důležité aktualizace, čekejte! Probíhá aktualizace 1 ze 3. Nevypínejte počítač!“  Když se mi to stalo poprvé, chytil jsem telefon a okamžitě jsem ten krám reklamoval. Vysvětlili mi, že za to nemůže počítač, že počítač je blbec, jen tak chytrý, jako ten, kdo s ním pracuje.  Za to co se stalo může jakýsi operační program. „Chcete ze mne dělat blbce?!", povídám. "Znám moje práva spotřebitele! Tak mi koukejte, čerchmanti, vyměnit ten operační program!“. Vysvětlili mi, že v programu byla chyba, jako spotřebitel mám nárok na bezplatnou opravu a ta byla právě, v průběhu té zprávy na obrazovce, v počítači provedena. Což se odborně nazývá záplata.

Tak jsem se uklidnil. Koneckonců, kdo z nás občas neudělá chybu? Sám můžu vyprávět.

Jenže za týden se to opakovalo. To jsem měl rozepsaný článek. A po pár dnech zas! A pak už těch záplat začalo být na můj vkus trochu moc. Naštěstí počítač vypustil duši a v tom novějším, který mi prodali, už byl úplně nový program. „Nesrovnatelně lepší“, řekli mi.

CHE! Stejný zmetek, jako ten předchozí model. Zas tam někde, co já vím kde,  měli děr jak v ementálském sýru a lepili je záplatami, stejně jako před tím.

Když jsem si koupil třetí počítač a všecko to začalo nanovo, rozhodl jsem se, že ze mne blbce nikdo dělat nebude a začal jsem si shánět informace, abych se dopátral, jak to všecko je.

A ejhle!

Tyhle šmejdy programy, včetně záplat, vyrábí nějaká americká firma Microsoft! Údajně největší na světě. A tomu dokonce i věřím! S tou jejich obchodní strategií to není žádný kumšt!

Když si koupím například varnou konvici a díky vadě mi vyhoří byt, mám nárok na výměnu výrobku za stejný, bezchybný. Žádné flikování. Pěkně nový výrobek mi dejte! A bezvadný! A na to celé mám jako spotřebitel nárok tříkrát! A když vyhořím počtvrté, musí mi bez cavyků vrátit peníze!

Ale Microsoft? U těch  to nefunguje. Oni vám ten děravý program nemůžou za bezchybný vyměnit, protože žádný nemají!!! Oni prostě prodávají šmejd a pak jej za vaše peníze flikujou!  A nakonec, když už vám do počítače namontovali tolik záplat, že jim to tam v Americe je samotným trapné, vydají nový model. Místo XL jde z fabriky  model Vista. A vsaďte se, že v tom programu mají namontované všecky ty záplaty, co u toho předchozího modelu cpali do vašeho počítače. Takže ten nový model je ve skutečnosti jenom jedna obrovská záplata toho předchozího. Takže by ji snad měli rozdávat zadarmo!

Ale nenechte se vysmát! Je to nový program; tak si jej laskavě kupte! Je stejně děravý, jako byl ten každý předchozí, ale na záplatách už se intenzivně pracuje a budete je dostávat automaticky a zdarma!

Taková je, z mého pohledu poučeného laika, drsná skutečnost pozlátka zbavená!

paní Idu Rozovou, coby nejvyšší ochránkyni spotřebitele, to zřejmě vůbec nezajímá. Testuje žehličky,koloběžky, ale z Mikrosoftu má strach jak čert z kříže! A o Evropské unii darmo mluvit.

Nevím jak kdo, ale já, za moji osobu, prohlašuju – a poslouchejte mě dobře, pane Mikrosoft!:

JEŠTĚ JEDNOU JEDINKRÁT mi spadnou, nebo se mi na obrazovce objeví to restaurační hlášení, a ty vaše Vokna poletí z vokna i s počítačem!

A já seberu pětadvacet tisíc a koupím si Apple. Protože, všude to machři píšou, Apple makají čtyřiadvacet hodin denně!!!

 

(Teda, teď jsem to trochu přehnal! Kdybych řekl mé ženě, že si koupím nový počítač, tak jako bych ji slyšel: „To můžeme místo vindousů vyhodit z okna rovnou těch pětadvacet tisíc! Na ty tvoje pitomosti ti ty vindousy bohatě stačí! I kdyby ti spadly pětkrát denně!!!)

Autor: Petr Pazderka | sobota 26.3.2011 18:01 | karma článku: 41,72 | přečteno: 13494x
  • Další články autora

Petr Pazderka

Pánbůh a já - jak na tom vlastně jsem?

Jsem pokřtěný katolík. Hned po narození mne rodiče dali pokřtít. Protože byli také katolíci a v církvi je to rituální zvyk.

22.4.2015 v 19:01 | Karma: 14,11 | Přečteno: 401x | Diskuse| Ostatní

Petr Pazderka

Když Amíci osvobodili Plzeň

Všichni v těchto dnech začínají vzpomínat, jak Amíci osvobodili Plzeň. A tak jsem si taky zavzpomínal, co si z těch dní vlastně vůbec pamatuju. V Plzni jsme totiž tenkrát bydleli. Mimochodem, v zajímavém bytě. V jednom pavilonu dnes Fakultní nemocnice na Borech. Nad námi byla pitevna a pod námi márnice.

27.4.2014 v 17:17 | Karma: 20,52 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Ostatní

Petr Pazderka

Tak už zase jsou na tapetě registrační pokladny.

Tak už zase máme staré předvolební téma. Registrační pokladny.Levičáci jsou pro, pan ministr Kalousek proti. Prý jsou k ničemu a na kontroly by bylo potřeba dalších 500 úředníků.

10.9.2013 v 17:51 | Karma: 14,69 | Přečteno: 615x | Diskuse| Ostatní

Petr Pazderka

Časy se měěníííííí....!

Časy se mění, zpívá se ve známé písni. Nečas zmizel z obrazovek i z Blesku, Schwarzenberg už není ministrem zahraničí a Karolina Peake je taky ze scény.

1.9.2013 v 14:28 | Karma: 25,61 | Přečteno: 755x | Diskuse| Ostatní

Petr Pazderka

Tak teď už se to určitě s opravou dálnice pohne kupředu!

Televize nás informovala, že na devíti kilometrech opravované dálnice u Velké Bíteše se pohybovalo slovy pět pracovníků té firmy, která má úsek na starosti. Reportéři měli kliku. Já jsem už zažil, že tam nebyl vůbec nikdo. Následně nás pan ministr dopravy seznámil s tím, jakým způsobem s liknavou firmou zatočí: Nainstalují se kamery, které budou dění na dálnici sledovat. Hezky česky – budeme si moct na internetu kdykoli zkontrolovat, jestli se těch pět chlapíků opírá o lopatu řádně – s ohledem na bezpečnost práce. Pokud ovšem ty kamery někdo čile neukradne

24.7.2013 v 22:33 | Karma: 20,97 | Přečteno: 804x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

VIDEO: Polská romantika na palubě letadla. Pilot požádal letušku o ruku

24. dubna 2024  18:17

O pořádnou dávku romantiky se postaral polský pilot, který požádal o ruku svou přítelkyni letušku...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 944x
Kdo jsem? Dnes už vlastně "nýmand". Dědek nad hrobem, který se i přesto ještě stále zajímá o život kolem sebe. O všecko, počínaje politikou a konče fotografováním.

Seznam rubrik